<3 Coretan suka dan duka yang mewarnai hidup ku sepanjang penjalananku ke alam

perkahwinan dan setelah hati dimiliki!!! Semoga Allah permudahkan segala urusan

dalam hidupku...amin~ <3





Kawan-kawan yang comel/kacak

Daisypath Friendship tickers
Lilypie First Birthday tickers
Voting

Thursday 19 April 2012

Thanks Prodiet!

Hai..hai..hai... Assalamualaikum dan salam 1malaysia... (^,~)



Hari ni hari yang ceria. Happy sangat-sangat-sangat. Tengok tu, sampai keluar rainbow. Oh...Rainbow in my heart. Hahaha... Nak story pasal semalam yang indah. Ehem...ehem...ehem... Segala yang indah bermula bila aku balik dari lunch. Tiba-tiba aku terlihat sebuah bungkusan diatas meja ku. Uit!!! Terus buat muka berkerut-merut sebab rasa macam tak ada order apa-apa pun dalam masa terdekat ni.


Belek sana, belek sini still tak ingat. Hey!!! Tolong la ingat!!! Ke sejak dah preggy ni memang jadi pelupa tahap gaban. So aku pon decide nak abaikan saja. Bila call Incik Hubby tanya dia, dia pun tak tau.

Dipendekkan cerita, sampai rumah aku terus buka dengan rakusnya. Hiyah... hiyah... hiyah... Sekali saja... Taraaaaaaaaa...


Terus rasa nak lompat-lompat. Yeahhhh!!! Dah ingat. Segalanya bermula disini...


Tak silap aku akhir bulan february yang lepas aku ada menang Lucky Draw yang dianjurkan oleh Prodiet. Serious aku dah lupa. Sebab masa tu dia suruh collect hadiahnya kat Cat Show yang diorang buat di Shah Alam. Memanglah aku tak pergi kan?kan?kan? Sangat dekat HOKEYYY!!! Dan yang paling tak sangka mereka telah meng'pos' hadiahnya. Alhamdulillah... Thanks Prodiet!!!

Ada 7 wet food yang berlainan jenis.

500g - Ocean Fish

1.5kg - Mackerel

Oh..sangat seronok. Actually, anak-anak meow tak pernah lagi try mamam brand ni. Sebelum ni pun Science Plan. Kalau tengah sangkak tak ada sen pon belikan brand Tesco or Vetmaster. Tapi Vetmaster memang anak-anak meow tak minat. Mamam sikit-sikit saja. So lepas ni boleh la try belikan Prodiet plak.

Prodiet ni bagus tau. Jom aku cerita pasal apa yang terkandung dalam Prodiet ni. Kalau salah tolong betulkan ye??? Almaklumlah tak pakar. (^,~)

1. Omega 3 & Omega 6 :
   - Untuk menjaga bulu simanja agar sihat dan bersinar.
2. Yucca Schidigera :
   - Reduce Odour. So kalau erk erk tu tak lah bau boleh pengsan kita semua. Hehehe...
3. Vitamin & Mineral :
   - Untuk sistem badan.
4. Taurine :
   - Untuk penglihatan dan kepekaan.
5. Hairball control :
   - Serat semulajadi boleh membantu penghadaman simanja.
6. Tartar control :
   - Untuk gigi yang sihat. Hey!!! Simanja pon kena jaga gigi tau! Kang rongak payah pula.
7. Oligosaccharide :
   - Sistem pencernaan.
8. Feline Lower Urinary Tract Disease (FLUTD) :
   - Menjaga saluran kencing simanja dari pelbagai risiko jangkitan.

Haaaaaaaaaaaa...Pandai tak aku??? Pandai kan?kan?kan? Hahaha... Pandai-pandai ke memandai?? Actually, aku baca dari sini...


Macam-macam info ada disini. Nak lagi banyak info boleh la melawat SINI or SINI. banyak info yang korang akan dapat untuk kesihatan simanja. Selamat melawat.(^,~)

Tengah sibuk membelek. Toleh ke kanan, tiba-tiba nak jerit...DEQYAAAA!!! BLACKY!!!




:: Rezeki anak-anak namanye ni. ;) ::

No comments:

Post a Comment

Thanks view Diary ni & Drop comment kat sini... Korang memang Cool!!! ;)