<3 Coretan suka dan duka yang mewarnai hidup ku sepanjang penjalananku ke alam

perkahwinan dan setelah hati dimiliki!!! Semoga Allah permudahkan segala urusan

dalam hidupku...amin~ <3





Kawan-kawan yang comel/kacak

Daisypath Friendship tickers
Lilypie First Birthday tickers
Voting

Wednesday 25 January 2012

Si mata biru.

Ini pula kisah seekor kucing yang baru aku adopt minggu lepas. Ambil di sebuah bengkel kereta di area Taman Perling. Bila seorang kawan beritahu ada seekor kucing jalanan yang masih anak lagi di bengkel tersebut terus terfikir " selamat ke tak si comel tu duduk di bengkel kereta?", "tak bahaya ke?" dan macam-macam lagilah soalan yang berlegar dalam kepala otakku yang berjambul ni. Kalau nak listkan soalan-soalan tersebut mahu 3 ke 4 page entry kali ni.

*Cuba korang tengok. Kan bahaya kalau si comel duduk di Bengkel kereta*

Nak diringkaskan cerita aku terus call Incik Hubby, Walaupun aku tau betapa tak kisahnya dia. Dan aku juga tahu dia juga akan pilih untuk meng'adopt' kucing tersebut. Kerana fikirkan faktor-faktor keselamatan si comel tersebut. Sebagai seorang isteri yang sedang belajar menjadi isteri solehah wajib aku tanya pendapat Hubby dulu. Kan?kan?kan?

Pulang dari kerja terus bergegas ke office kawanku tu. Tersenyum bila tengok si comel telah pun dimandikan. Wah!!! Wangi anak baru Ibu ni. Kebetulan aku nak ambil pasir anak-anak kat rumah di rumah makcik ku yang terletak tak jauh dari situ. So aku angkut sekali kawan dan si comel.

Oleh kerana aku dan Hubby dua orang yang penjimat. Maka kami order pasir wangi kucing kat makcik ku yang pergi ke Melaka baru-baru ni. Lupalah brand apa. Tapi kalau korang pergi kat Globatpet RM24. Aku dapat dengan harga RM18. Walaupun jimat sikit. Tapi tetap jimat. kan?kan?kan?

Dipendekkan cerita, Tok Su perempuan ku yang kebetulan berada di rumah mak cik ku beri nama si comel Pei Ling sebab jumpa dia di area Taman Perling. Wah!!! Pei Ling... Macam nama cina. Lagipun dah nak dekat raya cina. So boleh la...


Haaaaa...Taraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... Inilah anak baru kami. Pei Ling namanya. Seekor anak kucing yang comot hidungnya dengan minyak hitam. Hamboi!!! Nak jadi mechanic ke anak Ibu ni?? Ops lupa nak kasitau. Dia merupakan kucing jantan ketiga kami selepas Blacky dan Oyeen. Masa samapai rumah perasan banyak sangat kutu kat badan Pei Ling. Kecian sangat tengok dia tergaru-garu. So quarantine la apa lagi.

Esoknya terus belikan minyak kayu putih. Thanks pakcik google sebab bagitau minyak kayu putih sangat effective untuk membunuh kutu kucing.


Beginila rupanya minyak kayu putih tersebut. Aku beli yang terbesar. Motif??? Hehehe... Semua anak-anak kami lumurkan. Semua ya kawan-kawan. Tiada yang terkecuali. Dan Alhamdulillah kini Pei Ling dan yang lain-lain bebas dari jangkitan kutu.

Itu saja kisah si Pei Ling from Taman Perling. Doakan mereka semua lama bersama aku dan Hubby. InsyaAllah akan kami jaga mereka selagi kami mampu bernafas. Ewah!!!

:: Berkongsi rezeki bersama mereka yang memerlukan tak membuatkan kita menjadi miskin ::

No comments:

Post a Comment

Thanks view Diary ni & Drop comment kat sini... Korang memang Cool!!! ;)