<3 Coretan suka dan duka yang mewarnai hidup ku sepanjang penjalananku ke alam

perkahwinan dan setelah hati dimiliki!!! Semoga Allah permudahkan segala urusan

dalam hidupku...amin~ <3





Kawan-kawan yang comel/kacak

Daisypath Friendship tickers
Lilypie First Birthday tickers
Voting

Friday 30 September 2011

Pang Pang Kopang Kopang Bing Gibing Gibing Gibing~~

Wah!!! Tajuk kali ni meriah!!! Bagi yang tak tahu itu bunyi kompang, Gedik-gedik la tu nak kahwin. Hehehe...

Actually hari ni pagi-pagi dah baca entry someone pasal kahwin. Tu yang tiba-tiba nak cerita pasal kahwin. Lagi sebulan lebih saja. Masa dah tak lama lagi Uols. Hati ni tak payah nak cerita. Macam-macam rasa ada. Tapi buat-buat cool.

Jom kita review pasal checklist yang penting :-

1. Kursus kahwin. ::Done::
- Ini kalau aku cakap belum pergi lagi. Confirm-confirm mak aku bagi bengkak biji mata aku tau. Kursus ni aku dan Incik Kudut kesayangan dah attend beberapa bulan yang lalu. Register online lagi. Kalau korang-korang yang ada sekitar Johor Bahru boleh la register kat sini http://kursus-kahwin.blogspot.com/ .

2. Borang Permohonan Lelaki & Surat akuan bujang ::On the way::

3. Borang Permohonan Perempuan & Surat Akuan Bujang ::On the way::

Ni yang nak story sikit. Rumit rupanya nak kahwin dengan orang yang lain-lain negeri. Macam-macam procedure. Macam Incik Kudut orang Pahang dan aku pula orang Johor. Jadinya, Incik Kudut kena dapatkan semua dokumen-dokumen dari aku untuk dapatkan surat kebenaran bernikah di luar Negeri Pahang. Lepas tu, aku pula kena register kat Jabatan Agama Negeri Johor. Mudah-mudahan semuanya berjalan lancar. amin....

4. Tok kadi & Saksi ::On the way::

5. HIV Test ::Done::
- Yang ni bolehlah aku berlagak sikit sebab aku dah selamat buat. Alhamdulillah. Masa hari tu aku pergi buat HIV Test ni dengan Incik Kudut. Muka cool sangat tapi dalam hati Tuhan saja tahu. Penakut betul! Ingatkan nurse tu ambil darah aku sebotol. rupa-rupanya... alahai~~ hehehe

Yang inilah yang paling penting kalau nak nikah. Eeee...sebut nikah saja seram sejuk aku dibuatnya. Doakan semuanya berjalan lancar. Amin...

No comments:

Post a Comment

Thanks view Diary ni & Drop comment kat sini... Korang memang Cool!!! ;)