<3 Coretan suka dan duka yang mewarnai hidup ku sepanjang penjalananku ke alam

perkahwinan dan setelah hati dimiliki!!! Semoga Allah permudahkan segala urusan

dalam hidupku...amin~ <3





Kawan-kawan yang comel/kacak

Daisypath Friendship tickers
Lilypie First Birthday tickers
Voting

Thursday 29 September 2011

Don't be Sad.

Panggilan haji sudah tiba lagi...lalalalala~~ hamboi menyanyi-nyanyi diriku ini. hehehe... Actually rasa sangat bersyukur masih bernafas hari ni. Wah!!! Hari ni dah masuk Zulkaedah ye korang-korang semua. Batch haji yang 1st dah bertolak ke Mekkah jam 1.30 pagi tadi. Mudah-mudahan selamat pergi dan pulang. amin...

Tadi sahabatku Zana Rudien hantar sms, katanya bosan duduk saja kat rumah. Jadi dia minta aku tolong belikan buku untuk me'motivate'kan diri. Haish!!! Mau tak pening kepala aku. Aku pun tak arif bab motivate-motivate ni. Dulu masa kerja marketing tu adalah di'motivate'kan oleh bos-bos yang arif lagi bijaksana.

Aku ingat lagi seorang daripada bos aku pernah bagitau aku, lebih kurang macam ni lah ayat dia " Nikita, hidup adalah perjuangan tanpa henti-henti. " Yup!!! Sangat setuju. setiap apa yang aku lakukan adalah sebuah perjuangan. Perjuangan mencari diri sebenar. Perjuangan untuk menjadikan kehidupanku lebih baik. Perjuangan untuk mengejar akhirat. Makanya, teruskan perjuangan!!! Yeaaaha!!!

Berbalik kepada permintaan sahabatku yang perlukan motivation tu makanya aku me'research' buku-buku yang ada dipasaran. Terus aku tertarik ngan 1 buku ni.


Dulu aku pernah tengok kakak 1 rumah dengan aku baca. Nama dia Kak Mira. Dia sangat alim dan baik. Suka bercerita hal-hal agama. Tiba-tiba aku rindukan cerita-cerita dan pesanan dari dia. Kak Mira, miss you!!! Ok cerita pasal buku ni. Aku akan carikan untuk sahabat. Dah seminggu kejadian itu berlaku tapi air mata masih tak jemu untuk mengalir dan menjadi teman karibnya. Aku jua rindukan gelak tawanya. Semoga dia cepat sembuh, dapat melupakan dan kembali ceria seperti selalu.

Kalau lagu Ramli Sarip tu tajuk dia Doaku buatmu kekasih. Ni aku nak ubah jadi Doaku buatmu sahabat! Aku memang tak mempunyai segunung harta untuk ku berikan kepadamu, insan yang bergelar sahabat. Tapi kasih dan sayangku tak akan pernah boleh dinilai oleh wang ringgit. Sekali sahabat, selamanya sahabat. Apa macam??? Terharu tak?? Hehehe... Aku serious OKK!!! Kepada kawan-kawan sekalian. Hargailah insan disekeliling korang. Jangan ingat korang tu Vogue sangat sampai tak boleh nak hargai orang. Kalau nak orang hargai kita, kita kena hargai orang dulu. Tak caya try buat. (^,^)

Love,
Ita

No comments:

Post a Comment

Thanks view Diary ni & Drop comment kat sini... Korang memang Cool!!! ;)