<3 Coretan suka dan duka yang mewarnai hidup ku sepanjang penjalananku ke alam

perkahwinan dan setelah hati dimiliki!!! Semoga Allah permudahkan segala urusan

dalam hidupku...amin~ <3





Kawan-kawan yang comel/kacak

Daisypath Friendship tickers
Lilypie First Birthday tickers
Voting

Tuesday 6 December 2011

Mereka buat hari aku indah.

Dengarlah iniiiiiiiiiiiiiiii~~~ Satu ceritaaaaaaaa~~~

Ewah!! Bersyair nampaknya aku ditengahari yang tak berapa nak buta ni. Hehehe... Hye kome-kome-kome semua. Khabar apakah hari ini? Hahaha. Ok sawan! Sebenarnya aku banyak nak story-morry tapi oleh kerana kerja yang melambak-lambak. Korang percaya tak aku cuti kahwin 2minggu saja tapi kerja pending atas meja ni macam kerja untuk 3bulan punya. Kejam tak??? Cerita kat Incik Hubby dia cuma cakap "sabar" huh! Dia malas nak melayanlah tu. Ok abaikan. Yang penting mengeluh banyak-banyak pun tak guna. Aku akan settlekan! Cayok! Cayok!

Jom aku nak kenalkan korang pada teman-teman baru aku. Seperti yang sudah pun aku maklumkan di entry sebelum-sebelum ni, sabtu lepas aku dan Incik Hubby telah berhijrah ke rumah baru secara officialnya. Oleh kerana tak nak kesunyian maka kami pun decide nak adopt beberapa ekor meow-meow yang telah pun dibuang orang dan diselamatkan oleh orang yang prihatin lalu dibawa ke Klinik Haiwan Tiram.

Ni la Klinik yang aku cakap tu. Dr dia semua sangat-sangat penyayang. Hei! Hei! Hei! Tahukah korang orang yang sayang haiwan ni orang yang sangat penyayang tau. Macam aku. *Ok muntah sekarang ;P*


Yang ni nama dia Ci'tam. Sangat suka buat muka cute walaupun memang dah cute. Geram tengok! Kalau bagi makan dia yang akan mendahului carta. Tapi yang paling pelik dia yang paling ringan. Cuma badan dia besar sebab bulu dia panjang-panjang.


Yang ni pula nama dia Whiskas sebab bulu dia sebiji macam kucing yang berlakon dalam iklan Whiskas tu. Eh...Kucing tu 'berlakon' eh? Hahaha. Dia ni sangat manja. Kat mana ada orang, kat situlah dia akan melepak. Makanan kegemaran dia kerepek ubi. Ada 1hari tu Incik Hubby tengah makan kerepek ubi dia punyalah mengejar. Bila Incik Hubby bagi terus tak toleh kiri kanan. Makan siap dengan bunyi sekali. Boleh imagine tak? Yang paling best sekali bila Ci'tam datang dekat dia terus dia tampar Ci'tam sebab dia takut Ci'tam ambil kerepek dia. Hahaha. Macam-macam!


Ini pula Phanter. Bagi nama Phanter sebab ekor dia macam Pink Phanter tu haa. Kurus saja! Dia suka melompat-lompat. Yang lain confirm kalah. Dia ni suka bagi chance yang lain makan dulu. Tapi yang paling best dia yang paling berat.

Lupa nak kasitau. Mereka bertiga ni adik-beradik sebab tu mereka begitu rapat. Suka tengok! Kisah mereka ni sedih tau. Masa mereka dijumpai orang yang baik hati. Mereka berlima bersama ibu dan seekor lagi adik beradik mereka dalam sebuah cage yang ditinggalkan ditepi jalan dan ditutup dengan kain. Cage berkunci macamana Si Ibu nak pergi cari makanan untuk mereka. Soalan aku senang saja, yang binatang kucing ni ke orang yang tak ada otak pergi buang mereka tapi kunci cage tu???huh!

Mungkin rezeki kami selepas berkahwin. Kami juga dapat lagi adopt Ibu Kucing dan anak-anak. Nama Ibu kucing tu Ibu Ketot. Anak-anaknya pula Oyien, Blacky dan Kontot. Blacky tu unik. Pasal apa unik insyaAllah coming soon punya entry akan aku ceritakan.

Oleh kerana mereka ni terlalu aktif. Bukan anak-anak saja Ibu Ketot ni pun super-duper active so tak dapat lagi nak snap gambar mereka secara eksklusif. Aku suruh mereka posing cantik-cantik.Boleh gitu? Hahaha. Nanti aku update entry lain khas untuk cerita kisah mereka. Thanks kepada Kak Wani dan suami kerana mempercayai kami untuk meng'adopt' mereka-mereka ni. Bagus kan photoG aku. Ambil pakej murah tapi siap ada freegift yang cute-cute lagi. Suka!

:: Sayang mereka semua ::

2 comments:

Thanks view Diary ni & Drop comment kat sini... Korang memang Cool!!! ;)