<3 Coretan suka dan duka yang mewarnai hidup ku sepanjang penjalananku ke alam

perkahwinan dan setelah hati dimiliki!!! Semoga Allah permudahkan segala urusan

dalam hidupku...amin~ <3





Kawan-kawan yang comel/kacak

Daisypath Friendship tickers
Lilypie First Birthday tickers
Voting

Friday 15 June 2012

Botol yang menawan kalbu

Hai semua! Hari ni rehat panjang sikit sebab hari jumaat. Makanya ambil peluang ni untuk update entry dalam Diary kesayangan ni. Kali ni entry ada info sikit la sebelum merapu-rapu. Info ni pon aku cari tadi sebab diri ini dah excited nak menjadi seorang ibu. Tu yang sibuk dok mengkaji apa yang bagus dan sebaliknya untuk Baby Que serta adik-adiknya nanti. Hamboi!!! Baby Que belum keluar dah teringin adik-adiknya. Sangat naughty ya ibu-2-be ini. Hiyah!!! Dusyum!!! Dusyum!!!

Actually maksud aku didalam ayat diatas adalah info yang berguna yang boleh kekal sampai bila-bila. Mungkin sepanjang hayat. Cewah!!! Ok sebelum aku mengarut lebih panjang sampai korang rasa nak lempang aku pakai kaki, baik aku teruskan perkongsian ilmu dengan korang SEKARANG!!!

Tadi adu dok survey-survey baby stuff untuk yang bakal keluar ni nanti. Tiba-tiba terpandang deretan bottle yang menawan hati. Tak caya??? Cer tengok gambar-gambar kat bawah ni. Ini semua point aku nak menggosok Hubby dengan penuh jitu. Chaiyok!!!
Kalau tak dapat yang set macam kat atas ni... Macam kat bawah ni pun tak apa...


Tak pon macam ni...
Ini???


Ok tak...yang ini???
Ok... ok... tak dapat juga nak yang ini saja... huhuhu

 Semua bottle yang aku tengok semua cute-cute. Bila tengok harga. Ok bye!!! Hahaha... Terus terfikir "kenapa mahal sangat ni??" Terus terpandang ni...



Hey apa ni??? Terus tanya pakcik google apa itu BPA??? Jawapannya...

'BPA bermaksud Bisphenol A. Ia merupakan Bahan Kimia Industri yang digunakan dalam penghasilan botol susu bayi polikarbonat.'

Bahan kimia industri???? Wah!!! Takutnya... Berikut jawapan dari pakcik google yang berhati mulia...


Bahaya kan?kan?kan? Eee..banyak info yang aku kena tahu pasal baby stuff sebelum membeli. Jadi kepada korang yang sudi berkongsi amatlah dialu-alukan. Boleh jadi follower diary aku ni dan aku akan menjadi follower korang serta secara automatiknya mambaca entry-entry atau ifo-info yang korang beri. Sekian...

:: masa untuk sambung cuci mata tengok baby stuff ::

No comments:

Post a Comment

Thanks view Diary ni & Drop comment kat sini... Korang memang Cool!!! ;)