<3 Coretan suka dan duka yang mewarnai hidup ku sepanjang penjalananku ke alam

perkahwinan dan setelah hati dimiliki!!! Semoga Allah permudahkan segala urusan

dalam hidupku...amin~ <3





Kawan-kawan yang comel/kacak

Daisypath Friendship tickers
Lilypie First Birthday tickers
Voting

Wednesday 6 June 2012

HB rendah + Berat badan naik mendadak = Syabas !

Hai la rabu... Sepatutnya hari ni nak wat Wordless Wednesday (WW) saja. Tapi serious, selepas pergi check up semalam banyak pula nak cerita. Sebenarnya aku sangat...

Sedih + Risau + Nervous + blablablabla

Mana tak nya. Semalam check Hemoglobin (HB) boleh pula semakin rendah. Iron tablet dah berguni kot aku makan. Masa nurse bagitau HB aku rendah terus rasa macam 'ARGHHHHHHHHHHHHHH' Why baby why???? Dah la nurse bagitau siap dengan ceramah di pagi hari. Ni kira macam pakej la. Yang membuatkan aku bertambah risau bila nurse kata BOLEH LAHIRKAN ANAK PRA-MATANG!!! Takuuuuut!!! Rasa nak nangis kuat-kuat time tu. srot..srot..srot... 

Malam tadi terus post status kat FB, minta kawan-kawan share kalau-kalau mereka ada cara naikkan HB. Terus dapat tahu rupa-rupanya Iron tablet kena makan SEBELUM makan!!! Diulangi SEBELUM... Yang aku selamba makan selepas makan. Haiya!!!


Belum habis lagi, lepas nurse check hb tu tengok pula berat badan. ADOI!!! Tepuk dahi aku dibuatnya. Naik 4kg dengan mendadak. Nurse buat muka risau, aku pon tanyalah "Teruk sangat ke kak???" Nurse tu masih dengan muka risau suruh aku baring. Dia nak check perut. Katanya takut baby besar. Hati aku tuhan saja yang tahu. Check punya check alhamdulillah baby normal. Nurse kata tak besar pun. Lepas tu nurse tanya "Nak dengar degup jantung baby???" Walaweeeeeh!!! Confirmlah nak!!! Bila dengar saja, airmata bagai ingin mengalir tapi cepat-cepat ku seka. Wow!!!Ayat novel terus keluar Uols!!!hahaha... Alhamdulillah aku dapat mendengar degupan jantung Baby Que. Laju sangat-sangat!!! Aku tanya nurse, tapi nurse kata normal. ;)

Nurse pandang muka aku dan slow saja dia tanya "awak ada kencing manis?" Tersentap mak noq!!! "Tak ada pula, kak" aku menjawab serious. Dan hasilnya jumaat ni aku kena menjalani ujian kencing manis. Syabas Ita!!! Padan muka aku sebab tak jaga makan. Semua yang nampak sedap, sental!!! Nasib baik baby tak besar. Muka aku time nurse kata kena check kencing manis jumaat ni terus jadi macam tempe! Ok tak apa. Fikir positive, baru suspect kan?kan?kan? belum confirm!!! lalala... Positivenya aku. hehehe... 

:: So doakan aku tak memiliki penyakit itu ya awak-awak-awak semua ::


6 comments:

  1. ubat yg klinik bg jgn miss mkn ok...
    tu la yg jd tenaga..

    ReplyDelete
  2. adoi!!! apa apa pun semoga dipermudahkan segalanya...jgn susah hati sgt..k

    ReplyDelete
  3. daku makan vit yg klinik kasi ja.. x dak pun abek obimin ke bagai... dun skip k.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya lor... skrg dah xbrani nak skip2..fuuhh...

      Delete

Thanks view Diary ni & Drop comment kat sini... Korang memang Cool!!! ;)