<3 Coretan suka dan duka yang mewarnai hidup ku sepanjang penjalananku ke alam

perkahwinan dan setelah hati dimiliki!!! Semoga Allah permudahkan segala urusan

dalam hidupku...amin~ <3





Kawan-kawan yang comel/kacak

Daisypath Friendship tickers
Lilypie First Birthday tickers
Voting

Wednesday 25 July 2012

List Barangan Baby Que - Part 2

Assalamualaikum kawan-kawan!!!

Hari ni dah masuk puasa ke-5. Alhamdulillah masih diberi kesempatan untuk bernafas. Yang paling best bila dah 4hari Baby Que dapat bekerjasama dengan Ibu untuk berpuasa. Hari ni belum tahu lagi tapi buat masa ni masih boleh bertahan. Syukur!!! Syukur!!!

Hubby banyak kali pesan " Jangan Paksa, kalau tak larat berbuka saja!" masuk hari ni dah 5kali aku dengar pesanan itu. Tapi Alhamdulillah setelah tiap-tiap malam berborak dengan Baby Que. Baby Que nampaknya dengar kata Ibu. Seronok!!! Mana tau kalau-kalau aku dan Baby Que dapat berpuasa sehingga sebulan. Wah!!! Lagi seronok !!!

Semalam pergi timbang berat badan. Berat aku kini 57.4kgs so teruslah buka Pregnancy Weight Gain Calculator. Alhamdulillah masih dalam berat ideal. Semoga Baby Que nanti dapat ku keluarkan secara normal. Amin!!! Tolong doakan ya kawan-kawan. Serious teringin sangat merasa beranak secara normal. Tapi kalau tertulis aku akan di C-zer aku redha. Asalkan Baby Que selamat dan sihat.

Eh cop!!! Mukadimah sikit punya meleret. Actually, aku nak share ngan korang updated List barangan untuk Baby Que kesayangan ku. Mana tau ada mom-2-be yang boleh jadikan guide nak beli baby's stuff for baby korang. Lagi-lagi yang tak berpengalaman macam aku ni. Mula la semua rasa nak kena beli. Sebelum ni aku pernah story-morry pasal barang baby ni kat SINI. Tapi atas advice kawan-kawan yang baik hati share dengan aku. Baju untuk Baby Que aku belikan sikit dulu. Kata mereka lagi nanti Baby Que dah keluar. Barulah sambung shopping semula. So baju-baju Baby Que akan ku shopping selepas Incik kecik ni keluar nanti. InsyaAllah!!!



So meh kita update barang Baby Que untuk masa ni.


1 . Barut  10 
2 . Kain cotton (bedung) 
3 . Towel  2 
4 . Towel (hooded) 1
5 . Sapu tangan  3
6 . Topi  5  3
7 . Comforter/tilam/bantal  1set 
8 . Changing mat  1 
9 . Selimut (hooded)  1 
10 . Baby Wipes  2 
11 . Mandian untuk baby  1set 
12 . Bedak & Lotion baby 
13 . Cotton bud  2 
14 . Minyak talon  1 
15 . Minyak yuu yee  1 
16 . Baby oil  1 
17 . Berus rambut baby  1 
18 . Ketip kuku baby  1 
19 . Penyedut hingus  1 
20 . Pencuci baju baby  1 
21 . Bakul pakaian bayi  1 
22 . Besen mandi  1 
23 . Botol susu/ puting   
       New born  2 
24 . Berus botol susu  1 
25 . Breast pump 
26 . Milk warmer  1 
27 . Beg baju baby (travel)  1 
28 . Pampers   
       Newborn   1 
29 . Stroller  1  
30 . Car seat  1  
31 . Almari baby  1 
32 . Buai  1  
33 . Nappy Cream 1

So rasa memang banyak juga barang Baby Que yang belum complete. Tapi aku musykil la. Apa beza minyak telon ngan minyak Yuu Yee??? Kena ada 2-2 ke??? Ke kalau beli salah satu pon dah ok?? Ada siapa-siapa tau tak??? 

:: Sedang berusaha meng'full fill' kan list kat atas ni. Tu la salah sendiri. Beli lambat-lambat. Kalau tahu lepas dapat tau pregnant dah beli dah sikit-sikit. Biarlah orang nak kata over-excited asal jangan kelam-kabut macam ni. Kan?kan?kan? ::

No comments:

Post a Comment

Thanks view Diary ni & Drop comment kat sini... Korang memang Cool!!! ;)