<3 Coretan suka dan duka yang mewarnai hidup ku sepanjang penjalananku ke alam

perkahwinan dan setelah hati dimiliki!!! Semoga Allah permudahkan segala urusan

dalam hidupku...amin~ <3





Kawan-kawan yang comel/kacak

Daisypath Friendship tickers
Lilypie First Birthday tickers
Voting

Tuesday 10 July 2012

Baby Que = Baby girl or boy ?

Hai semua!!! Hari yang gelap kini sudah cerah...lalalalala...Hamboi!!! Siap bernyanyi-nyanyi lagi Kak Peah kita. Hehehe... Actually pagi ni niat di hati nak upload gambar-gambar photoshoot Maternity potraits hari tu... Eh... pregnancy potrait. Yang mana-mana la asal korang tau apa yang aku maksudkan, sudah! Tapi tiba-tiba keluar mentol dari kepalaku. Toing!!! Toing!!! Toing!!!

Nak cerita dulu pasal jantina Baby Que. Actually hari tu aku dan Hubby decide nak buat 3D 4D scan. Masa tu baru 24weeks. Ceritanya di SINI. Charge untuk 3D 4D scan di 3D 4D SCAN MALAYSIA adalah seperti berikut :-


3D/4D Scan Charges                       : RM100 ( include 3D picture and video in CD and Print Out)


Detail Scan Charges                         : RM150 ( Check for anomaly in 2D scan, for 20-26 weeks only! )
3D/4D Scan + Detail Scan Package : RM200
2D scan                                            : RM50 ( only for ampang and seri kembangan area)

Aku ambil yang 1st sekali. RM100 untuk 3D & 4D scan. So dapatlah gambar 3D yang telah di print out dan CD yang mengandungi gambar-gambar Baby Que dan video-video aktiviti Baby Que. Sangat-sangat berbaloi. Dengan hanya membayar RM100 aku dapat melihat wajah kesayangan aku dan Hubby. Dapat melihat Baby Que menghisap jari, menendang, tutup muka, tarik tali pusat dan yang macam-macam lagi. Hati ibu mana yang tak tersentuh. Kan? kan? kan? So kalau sesiapa yang interested nak meng'scan' baby boleh la booking. Bolehlah baca di SINI.




Ini diantara koleksi-koleksi gambar 3D scan Baby Que. Puas dapat tengok sendiri dengan mata sendiri anak dalam kandunganku punya gelagat. Sangat aktif. Bukan main berpossing lagi anak ibu time ni. Suka tengok. 

Ni nak story pula pasal jantina Baby Que. Memang kita hanya merancang tuhan jua yang menentukan. Tapi masa aku dan Hubby scan kami sangat-sangat nak tau apa jantina baby kami. Girl or Boy jadi sonographer pun scan tempat tuuuut dia. 1st time Baby Que kepit dengan kedua-dua belah kaki. Setelah di pujuk berkali-kali oleh Jezzlyn iaitu sonographer kami. Baru secara perlahan-lahan dia membukanya. Alhamdulillah!!! InsyaAllah anak ibu dan abah yang bakal keluar nanti adalah BABY BOY!!!!

Ada gambar yang menunjukkan Baby Que adalah HERO kami. Tapi tidak mahu upload sebab maluuuu. Apa-apa pun kami serahkan kepada Allah SWT untuk menentukan. Jika yang keluar nanti perempuan, pon akan kami terima dengan tangan dan hati yang terbuka. Semua tu ketentuan Ilahi kan?kan?kan? 

:: Doakan semuanya berjalan lancar ya, kalian. Thanks ::

No comments:

Post a Comment

Thanks view Diary ni & Drop comment kat sini... Korang memang Cool!!! ;)