<3 Coretan suka dan duka yang mewarnai hidup ku sepanjang penjalananku ke alam

perkahwinan dan setelah hati dimiliki!!! Semoga Allah permudahkan segala urusan

dalam hidupku...amin~ <3





Kawan-kawan yang comel/kacak

Daisypath Friendship tickers
Lilypie First Birthday tickers
Voting

Thursday 16 August 2012

Sunat secara beramai-ramai. Meriah!

Hai kawan-kawan!!! Entry ke 2 petang ni... Rajin kan?kan?kan? Nampak sangat mood bekerja sudah kelaut! yang membuak-buak kini mood bercuti dan BERAYA!!! Hohoho...

Raya tahun ni sangat excited kerana 1st time beraya sebagai seorang isteri, ibu2be,menantu dan kakak ipar. Tak pastilah ini adalah excited atau jakun kuasa 8! hahahaha... Aku excited tahap gaban Hubby tak payah ceritalah. Sebab tahun ni kami dah decide akan beraya di Felda Lurah Bilut, Bentong, Pahang. Iaitu merupakan kampung Hubby. 1st year kahwin, so kampung Hubby dulu la ya. Tapi tak mengapa. Disana juga keluargaku. Tak ada bezanya beraya di kampung ku or Hubby. Serious!!!

Eh... berbalik kepada title kat atas tu. Actually aku nak cerita pasal anak-anak meow kat rumah tu yang selamat aku dan Hubby hantar ke klinik untuk di 'spay'kan atau dalam erti kata lain dimandulkan. Nampak macam kejam kan?kan?kan? Ada pula nanti Jemah dan Peah yang cakap "Eeeee...Kecian kucing-kucing tu"

Actually hukum meng'kasi'kan kucing adalah harus. Untuk keterangan lanjut pasal Spay ni bolehlah klik SINI. Atau terus contact Klinik Haiwan Tiram. Boleh tanya terus dengan Doktor-doktor sana. Especially Dr. yang cun melecun ni, Dr Marlia. Mereka ni boleh terangkan secara lanjut. kalau tanya aku. kang merapu-rapu pula jawapannya. Hehehe...



So inilah keadaan bila budak-budak ni dibawa pulang ke bilik mereka. Macam-macam patern. Seronok tengok telatah mereka.

And sebelum aku lupa. Ini adalah satu daripada kebaikan memandulkan kucing korang. Ini terjadi kepada kucing aku sendiri...

Nama kucing aku ni Chitam. Dia kucing betina. Sebelum ni dia pernah berkahwin dengan seekor kucing jantan yang bernama Peiling... Tapi sayangnya Peiling telah kembali menghadap Ilahi pada baru-baru ini. Sedih!!! Dia disahkan FIP oleh Dr. Marlia yang merawatnya.

Bila dapat tau penyakit yang di carry oleh Peiling. Terus risaukan Chitam. Nak dijadikan cerita masa proses pemandulan dijalankan Dr. telah menemui nanah didalam perut Chitam. Dan alhamdulillah nanah itu berjaya dikeluarkan semuanya. Dan kini Chitam dalam keadaan stabil. Syukur!!!

Haaaaa...yang ni aku nak share kepada kawan-kawan di area Kampar dan mempunyai kucing untuk dimandulkan tapi tak mampu dengan kosnya yang agak tinggi. Bolehlah joint program yang dianjurkan oleh KTAJ ni. Untuk keterangan lanjut klik SINI. Sharing is caring kaaaaan!

:: (^,^) ::

No comments:

Post a Comment

Thanks view Diary ni & Drop comment kat sini... Korang memang Cool!!! ;)