<3 Coretan suka dan duka yang mewarnai hidup ku sepanjang penjalananku ke alam

perkahwinan dan setelah hati dimiliki!!! Semoga Allah permudahkan segala urusan

dalam hidupku...amin~ <3





Kawan-kawan yang comel/kacak

Daisypath Friendship tickers
Lilypie First Birthday tickers
Voting

Monday 17 September 2012

Alatan untuk temuni bayi

Assalamualaikum semua!

Hari ni masih mood bercuti ya. Selamat menyambut hari Malaysia ya kawan-kawan. Aku masih lagi begini. Masih membuyung. Ingatkan baby nak lahir Hari Malaysia, tapi nampaknya baby masih selesa duduk dalam perut muncetku ini.So aku redha.

Nak dijadikan cerita sabtu lepas aku, hubby dan emak telah selamat membeli barang-barang untuk tujuan menanam temuni. Apa itu temuni??? Temuni ialah uri atau placenta. Nanti temuni akan keluar bersama baby ketika dilahirkan. Menurut kepercayaan orang melayu temuni merupakan sahabat kepada baby.

Haaaa...beginilah rupa temuni tu. Seriau tak??? Kepada ibu-ibu mengandung dont worry bebeh. Sebab yang akan settlekan temuni ni ialah suami awak-awak-awak semua. Tak silap aku la, ibu tak jumpa benda ni.

Actually aku pun lupa kewujudan temuni ni sampailah seorang kawan mengingatkan aku tentang alat-alatan yang perlu disediakan untuk menguruskan temuni ni. Thanks Mami!!!

Ok jom kita sama-sama share knowledge ni k???

Please refer as per below (cewaaaaaaaaaaaaah) :

1. Periuk tanah
2. Kain putih.
3. Asam
4. Garam

Haaaaaa.... senang kan?kan?kan? kos tak sampai RM15 saja. menurut orang-orang lama kita kena tanam dengan pensil bertujuan supaya anak pandai menulis atau jarum supaya anak pandai menjahit. So aku punya barang untuk menanam uri belum lengkap lagi la sebab aku nak anak aku pandai IT. Nak tanam ipad sekali. Hehehe... Ok gurau!

:: Semakin excited pula bila banyak benda nak dipelajari ni...BEST!!! ::

No comments:

Post a Comment

Thanks view Diary ni & Drop comment kat sini... Korang memang Cool!!! ;)