<3 Coretan suka dan duka yang mewarnai hidup ku sepanjang penjalananku ke alam

perkahwinan dan setelah hati dimiliki!!! Semoga Allah permudahkan segala urusan

dalam hidupku...amin~ <3





Kawan-kawan yang comel/kacak

Daisypath Friendship tickers
Lilypie First Birthday tickers
Voting

Saturday 8 September 2012

Nak scan apa lagi???

Hai kawan-kawan!!!

Dari pagi tadi aku rasa macam Baby Que sangat aktif dalam perut ni. Pusing sana, pusing sini, dusyum sana, dusyum sini. Mulalah terfikir kan best kalau dapat tengok Baby Que lagi. Kalau dulu aku scan dapatlah tengok dari kepala sampailah ke kaki. Dah 36weeks ni nampak apa saja ya???

Pernah 1 masa dulu aku ceritakan kisah 3D & 4D aku kat SINI. Masa ni excited sangat nak tengok baby dalam perut. Ya lah 1st time kejadian itu berlaku. Haruslah teruja kan?kan?kan? Dapat tengok dia punya jari tangan, jari kaki, jantina dan yang paling best muka. Pergerakan dia pun masih bermain dalam kepala aku ni haaa. Sweetnya moment tu.

Ada sesetengah orang mesti tak faham dengan konsep scan ni. Ada yang tanya aku " Kenapa nak scan??? Biarlah surprise." Huh??? Apa yang nak di surprisekan kak Jah dan kak Jenab. Meh nak habaq mai. Scan ni bukanlah bertujuan semata-mata nak tau baby gurl or baby boy. Ya lah, supaya senang nak beli baby stuff nanti katanya. No...No...No... Korang janganlah JAKUN sangat. Actually, dengan korang pergi scan korang boleh tau keadaan baby korang yang sebenar. Macam kuantiti air ketuban, kedudukan baby korang, kedudukan placenta, Berat Baby dan macam-macam lagilah. Ada orang kata scan semata-mata nak tengok gurl or boy so senang beli barang-barang baby. Betullah tu memang dapat tengok baby gurl or boy tapi banyak function lain yang korang kena ambil tau. Banyakkan membaca ya.

Eh bebel!!! Maafkan diriku ini. Hanya memberitahu siapa-siapa yang belum terbuka pasal ni. So bile pagi-pagi aku dah terfikir nak pergi scan baby plus dengan aku terjumpa seorang blogger ni beritahu kat area JB ni punya tempat scan. So macam 'Eeeeeeeee...bestnya!!!'

source : http://myjourneythrougheverythingnice.blogspot.com/2012/09/of-my-3d4d-scan-29-weeks.html


Haaaa...nampak tak address klinik tu??? Walaupun harga mahal sikit dari yang aku buat dulu. Tapi Ok what??? Korang tak payah buang minyak kereta dan tol bagai nak pergi KL. Sama juga dapat CD. Aku pun dulu kebetulan balik kampung Hubby. So sempatlah juga scan kat sana. Kalau tak aku pun pergi sini saja. Harganya kalau tak silap RM160. Thanks Amalina bagi info ni.

Dah cari tempat terfikir pula, 36weeks masih boleh scan ke??? Terus cari e-mail Jezz yang hari tu. So terjumpalah ini...


Laaaaa...36weeks tak adalah kat situ. So tak boleh lah kot. Jadinya aku tunggu sajalah Baby Que keluar baru boleh jumpa. Rindunyaaaaaaaaaaa kat Baby Ibu.

:: Sedang menanti hari dengan dup dap dup dap... Doakan aku ya kawan-kawan ::


No comments:

Post a Comment

Thanks view Diary ni & Drop comment kat sini... Korang memang Cool!!! ;)