<3 Coretan suka dan duka yang mewarnai hidup ku sepanjang penjalananku ke alam

perkahwinan dan setelah hati dimiliki!!! Semoga Allah permudahkan segala urusan

dalam hidupku...amin~ <3





Kawan-kawan yang comel/kacak

Daisypath Friendship tickers
Lilypie First Birthday tickers
Voting

Wednesday 5 October 2011

Cinta K.I.T.A

Hari ni tiba-tiba aku terkenang balik detik-detik perkenalan aku dan Incik Kudut. Mulalah mata ni nak berkaca saja. Apa ni?? Apa ni?? Jangan touching sangat boleh tak?? Hehehe... Actually, kami berkawan tak lama. Sangat-sangat sekejap.

Tak sangka perkenalan yang sesingkat ini mengajar aku erti kebahagiaan, kesabaran dan ke...ke...ke.... yang lain. Masih tergambar jelas semasa Incik Kudut pergi meninggalkan aku untuk mencari rezeki di Jakarta. Aku menangis seperti ditinggal mati. Alhamdulillah aku mendapat seorang bakal adik ipar yang sangat-sangat baik hati.(Izdihar Nadirah). Sepanjang malam menemani aku. Keesokkan harinya, satu rumah tahu malam tadi aku melalak bagai nak gila. Ya Allah, malunya aku!!! Yang bestnya bila dengar lagu Suara Ku Berharap tu terus nangis sebab rindukan dia...Ok. Lupakan...

Yang paling aku ingat bila Incik Kudut call dari Jakarta dan beritahu aku dia nak aku jadi tunang dia. Wah!!! Straight to the point. Walaupun dia tak tahu yang sebenarnya mak dia dah beritahu aku dulu. Hehehe... "Incik Kudut...Incik Kudut... Sebab awak tu lurus cam tiang elektrik la saya tertarik dulu... ;)"

Masa majlis pertunangan kami. Semua ahli rombongan dari pihak lelaki kena saman sebab bawak laju. Semua cakap " Along An tu haaa... Tak sabar nak bertunang" Hahaha... Punyalah tergelak aku dengar. 'Sayang, awak selalu buat saya gelak even saya selalu merajuk dan memeningkan kepala awak. Thanks sangat-sangat!!!'  Haaa...yang ni aku nak cerita juga. Masa majlis pertunangan kami tu haru biru dibuatnya. Sebab Incik Kudut janji 2@3 kereta saja yang datang. Tup-tup 7 buah kereta. Dahlah tak sewa kanopi. Ya Allah!!! Tu la Incik Kudut aku. Kalau kita membebel kat dia pon dia senyum saja. Ggggggrrrrr.... Tapi Alhamdulillah segalanya berjalan lancar.

Dan hari ni aku sudah pun bergelar tunang kepada Hadhrami Farhan.  Alhamdulillah!!! Walaupun dah bermacam-macam dugaan yang telah kami lalui bersama. Semoga semuanya berjalan lancar hingga November nanti. amin....


No comments:

Post a Comment

Thanks view Diary ni & Drop comment kat sini... Korang memang Cool!!! ;)