<3 Coretan suka dan duka yang mewarnai hidup ku sepanjang penjalananku ke alam

perkahwinan dan setelah hati dimiliki!!! Semoga Allah permudahkan segala urusan

dalam hidupku...amin~ <3





Kawan-kawan yang comel/kacak

Daisypath Friendship tickers
Lilypie First Birthday tickers
Voting

Thursday 3 November 2011

Baju nikah. :: Part 2 ::

Yuhuuuu...Yuhuuu...Yuhuuuhuuuu... Semalam cakap baju nikah AKAN selamat sampai di tangan. Hari ni DAH selamat sampai pun. Yeaaaaay!!! Pearl of white itu colour untuk baju di hari yang bersejarah nanti. Hm... Kenapa selalu kalau nikah saja mesti orang akan pilih white colour or colour yang light-light??? Aku pun tak terkecuali. Pilih pearl of white sebab...hm... secara jujurnya aku tak tau sebab apa. Maybe sebab Incik Kudut kata colour tu nice. Masa beli kain tu Jakel tengah promotion. beli fabrik untuk pengantin perempuan, free fabrik untuk pengantin lelaki. Masa tu kalau tak silap tak sampai RM250. Maaflah sebab aku ni pelupa.. PANG!!! hm... masih tak ingat... haiyoooo!


Ehem....ehem...ehem... Nilah bajunya. Tapi saja mengada tak mahu tunjuk macamana design sebenar baju ni. Eeeee...Gedik!!! Tak adalah, actually nanti tak surprise la...kan?kan?kan? siapa setuju angkat perut!!! Ops... Cakap pasal perut ni yang buat risau. Haish! Kalau korang nak tau aku belum lagi try baju nikah ni. Dapat saja terus simpan dalam beg kertas. Tak ada fitting room kat office ni. Kenapa boss aku tak nak buat fitting room erk??? Pelik!! Hehehe...

Baju nikah ni saja aku tempah sendiri, aku nak simpan dalam almari. Biar pun tak pakai tapi aku nak bila tengok saja baju nikah kami yang sepasang tu kami akan kenang detik yang bersejarah. So sweet!!! DUSYUM!!! Wake up ita. Asyik berangan tak sudah-sudah. Nyudahnya kerja pending berlambak-lambak lepas tu TERpaksa ot untuk siapkan. Padan muka aku. Lalalala~~

Hari tu aku ada round-round kat Angsana. Saja cuci-cuci mata. Even dah tempah baju nikah kat Andak. Aku masih lagi melilau-lilau tengok baju-baju kat situ. Ada satu tu cun sangat.Patern baju kurung modern. White colour juga. Tapi harganya MAK AIH!! terkejut mak nok. RM450 untuk baju perempuan dan RM300 untuk baju lelaki. Aku terus melopong. Mahalnya! Terus rasa bersyukur sebab tempah baju kat Andak. Harga tempahan baru RM90. Design aku ngan Incik Kudut yang tentukan. Bahagia tau rasanya. Hek...Hek...Hek...

Incik Kudut punya baju nikah pula buat baju melayu biasa dengan kolar teluk belanga. Dapat orang johor lah katakan. Siap cari songkok tinggi lagi Uols. Hehehe... Sangat cute tengok dia pakai songkok tinggi. Ala-ala penari zapin gitu. Teringat zaman sekolah dulu. Jap nak bayangkan Incik Kudut menari zapin. ;P



:: Cantik kan Kate Middleton ni. Hm... sambung verangan. huhuhuhu ::

No comments:

Post a Comment

Thanks view Diary ni & Drop comment kat sini... Korang memang Cool!!! ;)